اجرای پویش مجازی درختکاری بین دانش آموزان

15 اسفندماه هر سال زمان تجدید بیعت با طبیعت است، زمان آشتی و پیوند دوباره با طبیعتی است که از آن آمده و به باز خواهیم گشت. طبیعت در دل خود همه مهربانی ها و بخشندگی ها را نهان دارد و هر زمان خسته و تن آلوده در آغوش طبیعت آرام می گیریم، لذت و آرامشی وصف ناپذیر وجودمان را فرامی گیرد و دوباره با نیرو و توانی مضاعف به میدان زندگی باز می گردیم و برای فراز و نشیب هایش آماده می شویم.

لذا  درختکاری یک رسم کهن در ایران است که علاوه بر برخورداری از پیشینه مذهبی و فرهنگی کارکردهای بی شماردیگری از جمله احیای محیط‌ زیست  نیز دارد و آشنا ساختن دانش آموزان با فرهنگ زیست محیطی و توصیه های دینی از جمله محورهای مهی است که از طریق فضای مجازی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

در سال تحصیلی جاری با توجه به شرایط کرونایی ،  پویش مجازی درختکاری با همت سرکار خانم حسن آبادی ، دبیر محترم تربیت بدنی آموزشگاه از روز جمعه مورخ 15 اسفند 1399 لغایت روز چهارشنبه مورخ  20 اسفند 1399 اجرا می گردد ، در این پویش هر دانش آموز می تواند  با کاشت نهال ، ویدئویی کوتاه از این حرکت فرهنگی به همراه بیان احساس خود در قالب جمله ای ، به آموزشگاه ارسال نماید و به آثار برگزیده  بعد از تعطیلات نوروز هدیه ای به رسم یادبود اهدا می شود.

لازم به ذکر است که این طرح با استقبال بسیار خوب دانش آموزان مواجه گردید


برچسب
امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 1/20